De staat van Online spelen

Door Chris Williams

De staat van Online spelen Met de komst van het internet zijn traditionele fysieke casino ' s begonnen met concurrentie van online gokbedrijven (Wohl 2009, 2). Het aanbieden van de mogelijkheid voor spelers om te gokken vanuit het comfort van hun huizen, hebben online casino ' s in populariteit gestegen, waardoor bedrijven een kans om geld in. Online gaming komt in verschillende vormen met web-based poker games , zoals die van ZyngaPlus, een van de meest populaire. Dit document kijkt naar de algemene ontwikkeling van online casino ' s, de inval van Zyngaplus in de online gokmarkt en de barrière die wordt gesteld voor online gokactiviteiten door wetgeving zoals de Interactive Gambling Act van Australië.

Er zijn verschillende varianten van online casino ' s elk met zijn voordelen en trekkingen. Een van de meest voorkomende vormen van online gamen is webgebaseerd (King & Barak 1999, 446). In dit type spel logt een speler eenvoudig in op een online goksite en kan hij direct spellen voor echt geld spelen vanaf elk apparaat dat wordt ondersteund door het online casino (King & Barak 1999, 446). Dit heeft van online gokken de meest toegankelijke vorm van online gokken gemaakt, omdat gebruikers kunnen inloggen vanaf elke computer met internetconnectiviteit (King & Barak 1999, 449). Sommige online kansspelplatforms daarentegen vereisen dat gebruikers een bedrijfsspecifieke gaming-interface downloaden (Europese Commissie 2014). Downloadcasino ' s zijn nog steeds gebaseerd op internetverbindingen, maar ze binden ook een speler aan het apparaat waarop de client oorspronkelijk werd gedownload (King & Barak 1999, 449). Als de speler reist, zijn ze niet in staat om gewoon in te loggen vanaf een met internet verbonden apparaat. In plaats daarvan moeten ze de benodigde software opnieuw downloaden.

Online casino ' s met echt geld zijn niet altijd in directe concurrentie met brick and mortar casino ' s. Dit geldt vooral als het gaat om virtuele casinospellen. Virtuele casino ' s worden meestal gecombineerd met een traditioneel casino om online kansen te bieden voor gokkers die niet fysiek aanwezig kunnen zijn in het casino (Aristocrat 2012). Virtuele casino ' s laten gamers dezelfde beloningsaccounts gebruiken als ze normaal zouden doen, wat een pluspunt zou kunnen zijn voor reguliere gokkers (Aristocrat 2012). Een effectief virtueel casino kan worden gebruikt om merkloyaliteit op te bouwen en de inkomsten van het fysieke casino aan te vullen (Aristocrat 2012). Succesvolle virtuele casino aanbod omvatten Aristocrat ' s virtuele casino gemaakt voor de Maryland Live! Casino (Aristocrat 2012). Aristocrat ' s nlive virtual casino biedt bijvoorbeeld kaartspellen en slots voor een ervaring die vergelijkbaar is met die van een traditioneel casino (Aristocrat 2012). In slechts een paar maanden Aristocrat ' S Maryland Live! Casino had 75.000 spelers geregistreerd met ongeveer 5.000 actieve spelers per dag (Aristocrat 2012).

De laatste variant staat bekend als live dealer games. Live dealer games proberen sommige spelers scepsis over de eerlijkheid van elektronische gaming software aan te pakken (IQR Consulting 2013, 2). Zoals de naam al doet vermoeden, gebruiken life dealer dames een live video feed stream van echte dealers in plaats van virtuele dealers en kaarten (IQR Consulting 2013, 2). Hoewel live dealer spellen het meest gebruikelijk zijn voor poker, worden ze ook gebruikt om Blackjack en Roulette aan te bieden (Comtrade 2014). Net als virtuele casino 's worden live dealer-activiteiten meestal gebruikt door fysieke casino' s om merkloyaliteit op te bouwen en hun klantenbestand uit te breiden (Comtrade 2014). In tegenstelling tot de verwachtingen, kunnen live dealer spellen relatief eenvoudig worden bediend (Comtrade 2014). Echter, live dealer spellen heb een aantal logistieke vereisten – zoals de aanwezigheid van een echte persoon die voor elke tafel handelt – waardoor ze iets minder aantrekkelijk zijn dan online casino ' s.

Volgens marktonderzoekers Volgens marktonderzoekers is online gokken de afgelopen tien jaar enorm populair geworden. Een studie uit 2013 wees uit dat online sociaal gokken waarschijnlijk zal groeien van een markt van $1,7 miljard naar een markt van $2,6 miljard in 2015 (derevensky April 2013). Met ingang van 2013 waren er al 130 miljoen sociale gokken klanten wereldwijd (derevensky April 2013). Op basis van de huidige trends groeit het aantal klanten jaarlijks met ongeveer 100%, wat leidt tot de snelle expansie van de industrie (derevensky April 2013). Poker alleen al is goed voor ongeveer 47% van de totale online gokinkomsten, waarbij slots en andere spellen de rest uitmaken (derevensky April 2013). Met dit niveau van populariteit oogsten bedrijven aanzienlijke winsten uit online casino-activiteiten. Om te beginnen hebben de meeste online casino 's lagere kosten dan fysieke casino' s omdat ze niet verplicht zijn om een fysieke locatie of groot personeel te behouden (Wohl 2009, 3). Het combineren van lage overheadkosten met stijgende populariteit heeft ertoe geleid dat online casino ' s een gemiddelde winstmarge van 24% realiseren (Wohl 2009, 3). Sommige casino ' s hebben winstmarges bereikt tot 60% (Cotte & Latour 2008, 4). De populariteit van Online gokken is niet gekomen zonder enige bezorgdheid over extra risico ' s. De belangrijkste hiervan zijn een verhoogd risico op verslavend gokgedrag en gokken door minderjarigen gefaciliteerd door de anonimiteit van de meeste online casino ' s (Cotte & Latour 2008, 3).

Een van de opkomende online casino ' s die willen profiteren van de toegenomen populariteit van het medium is ZyngaPlus. Zynga begon als een social gaming applicatie bedrijf dat aan populariteit gewonnen op Facebook (Woodford 2013, 1). Aanvankelijk vertrouwden de spellen op virtuele valuta in plaats van echt geld (Law360 2011). De bekendheid van Zynga games groeide snel met Zynga Poker die elke maand 34,8 miljoen spelers binnenbracht (derevensky April 2013). Dat cijfer omvat 6,8 miljoen spelers die dagelijks actief zijn (derevensky April 2013). Zynga ' s nadruk bleef alleen op social gaming tot 2012 toen Zynga besloot om te profiteren van zijn marktaandeel om de gokmarkt te betreden. Hoewel ZyngaPlus een pionier is in online sociaal gokken, was het niet de eerste echt geld gokapplicatie die op Facebook werd gelanceerd. Dat onderscheid behoort tot de Bingo Friendzy-app-met 90-ball bingo en slots-die in augustus 2012 werd gelanceerd voor Facebook-gebruikers in het Verenigd Koninkrijk (Gambling Insider 2014)

In oktober 2012 werkte Zynga samen met BwinParty – een online casino-exploitant en moederbedrijf van Party Poker om een gokoperatie voor echt geld te lanceren (Gambling Insider 2014). Het aanbod omvat ZyngaPlusPoker en ZyngaPlusCasino die vrijwel identiek zijn aan hun voorgangers in virtuele valuta. Gokkers kunnen zelfs een beperkt aanbod virtuele valuta gebruiken in de nieuwe casino ' s op voorwaarde dat ze eerst hun financiële informatie invoeren en een daadwerkelijke aankoop doen (Lunden 2013). ZyngaPlusCasino in het bijzonder is de thuisbasis van meer dan 160 spellen, waaronder roulette, blackjack, baccarat en themaslots op basis van de alomtegenwoordige Farmville-applicatie van het bedrijf (derevensky April 2013). Momenteel is ZyngaPlus alleen beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, maar klanten kunnen geld storten in de vorm van ponden, dollars, euro ' s, yen en Canadese dollars (Lunden 2013). In juli 2013 schrapte ZyngaPlus plannen om de Amerikaanse markt voor echt geld te betreden na de komst van de nieuwe CEO Don Mattrick (Gambling Insider 2014). Volgens Mattrick is de grootste kans in de VS nog steeds free-to-play social gaming (Gambling Insider 2014).

In de toekomst is er echter een duidelijke intentie van ZyngaPlus om zijn marktaandeel uit te breiden. In een blogpost van Zyngaplus Executive Vice-President Barry Cottle wordt de visie van het bedrijf uiteengezet " om onze spelers de volgende generatie spellen voor echt geld op meerdere platforms in gereguleerde markten wereldwijd aan te bieden."(2 April 2013). Op basis van die verklaring is het vrij waarschijnlijk dat ZyngaPlus eerder vroeg dan laat zal proberen uit te breiden naar andere landen – mogelijk inclusief de VS. Aandeelhoudersdocumenten die in 2013 door ZyngaPlus zijn ingediend, zeggen evenveel als ze Zynga ' s Spellen voor echt geld als de eerste stap naar het aanbieden van dergelijke spellen op andere gereguleerde markten bestempelen (Globe Newswire 24 April 2013). Met de opkomst van ZyngaPlus vragen sommige waarnemers zich af of dergelijke online gokken fysieke casino ' s zal bedreigen. Volgens de Amerikaanse Digital Gaming Chairman Richard Bronson zijn de consumenten die online casino ' s gebruiken totaal anders dan degenen die fysieke gokinrichtingen bezoeken (Rosenberg 2013). Aandelenanalist Chad Benyon is het ermee eens dat de demografische verschillen ruimte laten voor zowel online als traditionele casino ' s om te floreren (Rosenberg 2013).

Australië

Australië Een van de grootste barrières voor ZyngaPlus of een ander online casino is de nationale wetgeving die online gokken verbiedt, zoals de Interactive Gambling Act (Iga) van Australië. De IGA verbiedt elk bedrijf of individu om interactieve gokdiensten voor echt geld online aan te bieden aan inwoners van Australië (Australië 2011, 2). In dit geval betekent interactief gokken, in dit geval, gokken waaraan de gokkers actief kunnen deelnemen-elektronische speelautomaten( EGM' s), online poker en andere behendigheids-of kansspelen (Miller & Tetstall 2013, 18). De IGA maakt het ook illegaal om reclame te maken of reclame te accepteren voor een online gokdienst voor echt geld die bij wet verboden is (Australië 2013, 21). Het is belangrijk op te merken dat de Wet online gokken zelf niet strafbaar stelt (Australië 2011, 2). De focus ligt volledig op het vervolgen van de bedrijven die dit soort diensten aanbieden (Australia Productivity Commission 2010, 6). Een ander relevant detail is het feit dat, hoewel de taal van de wetgeving van toepassing is op zowel Australische als buitenlandse bedrijven die eigendom zijn van en worden geëxploiteerd, de wet alleen gericht is op gokdiensten die op de markt worden gebracht aan inwoners van Australië (Australia Productivity Commission 2010, 18). Theoretisch betekent dit dat bedrijven in Australië nog steeds interactieve gokdiensten kunnen aanbieden aan inwoners van andere landen (Australia Productivity Commission 2010, 6). De uitzondering op die regel is als een buitenlandse overheid verzoekt om op een lijst te worden geplaatst van aangewezen landen waaraan online gokaanbieders geen service kunnen aanbieden of overeenkomstige wetgeving goedkeurt die interactief online gokken verbiedt (Australië 2011, 2).

De Interactive Gambling Act stelt bepaalde soorten online gokken vrij van het verbod – sportweddenschappen en loterijen in het bijzonder. Online sportweddenschappen zijn toegestaan zolang het wordt afgehandeld voorafgaand aan de start van het evenement, terwijl 'in the run' - weddenschappen die worden geaccepteerd tijdens het evenement zelf verboden zijn (Australië 2011, 2). Loterijen zijn ook legaal, met uitzondering van instant win of scratch off tickets (Australië 2013, 2). De sancties voor schendingen van de IGA omvatten een boete van $220.000 per dag voor een individu binnen een bedrijf en $1,1 miljoen per dag voor het bedrijf zelf (Australië 2011, 2). Er is een waarborg die een individu of bedrijf in staat stelt om de boete te vermijden, op voorwaarde dat ze kunnen aantonen dat de vereiste due diligence is uitgevoerd om een overtreding van de wet te voorkomen (Interactive Gambling Act 2001). In het algemeen impliceert deze implicatie dat online gokbedrijven gebruikers moeten informeren over de toepasselijke wetgeving, een clausule in gebruikerscontracten moeten opnemen die het gebruik van de service in Australië verbiedt en de identiteit en fysieke locatie van een klant moeten verifiëren als zijnde buiten Australië (Interactive Gambling Act 2001).

Het is belangrijk op te merken dat de Australische regering niet bevoegd is om buitenlandse entiteiten te vervolgen die de wet overtreden zonder de medewerking van hun gastland – een land dat interactief gokken vaak heeft gelegaliseerd (Australië 2011, 12). Als gevolg hiervan zijn er weinig claims ingediend tegen buitenlandse bedrijven en blijft de markt vol met offshore gokaanbieders. Zelfs wanneer er jurisdictie bestaat voor een mogelijke vervolging, krijgen onderzoeken onder de IGA zelden een hoge prioriteit door de Australische federale politie (AFP) (Australië 2013, 96). In 2011 werden slechts 48 claims van schendingen verwerkt en daarvan werden slechts 38 aanbevolen voor onderzoek (Australië 2011, 13). In hetzelfde jaar, Australiërs ingezet een geschatte $1 miljard online per jaar (Australië 2011, 14). De IGA is ook bekritiseerd voor zijn dubbelzinnigheid bij het definiëren van wat wordt beschouwd als reclame voor verboden diensten. Sommige tv-omroepen hebben er bijvoorbeeld voor gekozen om geen voetbalwedstrijden te tonen waarin spelers advertenties tonen voor verboden gokdiensten om mogelijke sancties te voorkomen (Australië 2011, 14).

Nadat een overheidsrapport werd gepubliceerd ter evaluatie van de IGA, introduceerde Senator Nick Xenophon de Interactive Gambling Amendment (Virtual Credits) Bill, die online games zou toevoegen waarin virtuele valuta kan worden gekocht maar niet kan worden ingewisseld voor echt geld aan de lijst met activiteiten die verboden zijn door de Iga (Miller & Tetstall 2013, 19). Deze activiteiten worden beschuldigd van het fungeren als een toegangspoort tot meer hardcore interactieve gokken, maar critici tegen dat de voorgestelde beperkingen populaire online toepassingen zoals Zynga ' s online Poker en Farmville (Parlement van Australië 2013) zou kunnen beperken. Een Broadcasting Services Amendment (Advertising for Sports Betting) Bill is ook geïntroduceerd die beperkingen zou codificeren op de uitzending van live wedden kansen tijdens sport dekking en de uitzending van gokken advertenties op momenten van de dag wanneer jonge kinderen zijn waarschijnlijk te kijken (Parlement van Australië 2013).

Ondanks obstakels zoals de Interactive Gambling Act, lijkt online gokken voor echt geld klaar te zijn voor een dramatische groei. Met bedrijven als ZyngaPlus die investeren in full-blown casino ' s in plaats van zich te specialiseren in online poker, zullen spelers waarschijnlijk nog meer opties hebben in de toekomst. Of u nu de voorkeur geeft aan web-based gaming, downloadbare clients, virtuele casino ' s of live dealer games, De Internet gambling boom heeft voor bijna iedereen iets. Zelfs fysieke casino ' s raken betrokken omdat het duidelijker wordt dat online gokken geen directe bedreiging vormt voor hun bedrijfsmodel. Voor zowel gamers als casino-exploitanten is het een spannende tijd vol met bijna eindeloze mogelijkheden.

Geciteerde Werken

Aristocraat. Aristocrat ' s Nlive virtuele Casino-oplossing maakt deel uit van het mozaïek van manieren om Casinobusiness te laten groeien op G2E 2012. 14 September 2012

Australië. Afdeling breedband communicatie en digitale economie. Herziening van de Interactive Gambling Act van 2001: oproep voor inzendingen."24 augustus 2011

Australië. Afdeling breedband communicatie en digitale economie. "Review of the Interactive Gambling Act of 2001: Final Report."12 maart 2013

De Australische Productiviteitscommissie. "Productivity Commission Inquiry Report: Gambling."Vol 2. Nr. 50, 26 Februari 2010

ComTrade Gaming. "Live Casino Oplossingen". Geraadpleegd Op 31 Maart 2014

Cotte, June & Kathryn Latour. Blackjack in de keuken: Online Versus Casino Gokken begrijpen Tijdschrift voor consumentenonderzoek [2008]

Cottle, Barry. "ZyngaPlusPoker en ZyngaPlusCasino lanceren voor Britse spelers". Zynga Blog. 2 April 2013

Derevensky, Jeffrey L. " de Impact van sociale media goksites op jongeren: moeten we ons zorgen maken? Gepresenteerd op de Discovery Conference. Maart 2013

Europese Commissie. Hoofdstuk 7: de gevolgen van kansspelen op Internet en andere vormen van kansspelen op afstand op de EU-kansspelmarkt. Geraadpleegd Op 31 Maart 2014

Gok Insider. Zynga Poker gaat Live op Facebook 17 januari 2014

Globe Newswire. Zynga Rapporteert Financiële Resultaten Eerste Kwartaal 2013. 24 April 2013

Interactive Gambling Act 2001. Australische Regering. Deel 2 Sectie 15 Sub-secties 3 & 4.

IQR Consulting. "Casino Nieuws Nieuws Scan". 5 augustus 2014

King, Storm & Azy Barak. Compulsief internetgokken: een nieuwe vorm van een oude Klinische Pathologie. CyberPsychology & Behavior 2 no. 5 [1999]: 441-456

Law360. Antitrustonderzoeken: Is Facebook De Volgende?"2 augustus 2011

Lunden, Ingrid. Zynga ' s online Casino voor echt geld is nu Live in het Verenigd Koninkrijk, met minimale inzetten vanaf £0,01. TechCrunch.com . Maart 3, 2013

Miller, Judith en Jennifer Tetstall. Virtuele valuta en Australië ' s Interactive Gambling Act van 2001."iGaming Buisness, mei / juni 2013, 18-19

Parlement van Australië. Interactive Gambling Amendment (Virtual Credits) Bill 2013."Bills Digest. Geraadpleegd Op 31 Maart 2014

Rosenberg, Alex. Kan Zynga de casino ' s beroven?”. CNBC. Maart 3, 2013

Wohl, Isaac. De Antigua-Verenigde Staten Online Gokken Geschil. United States International Trade Commission Journal of International Commerce and Economics. Juli 2009

Woodford, Darryl. Social Media, Data Analytics and Videogames Development: Halfbrick Case Study. Selected Papers of Internet Research 14.0 [2013]